Ce înțeleg prin lifestyle și lifestyle blogging

Mi-a spus cineva într-o discuție avută la o cafea că termenul de lifestyle duce cu gândul la monden. Ba chiar am primit sfatul de a mă feri să-l folosesc în context de online&blogging. Asta dacă nu vreau să fiu asociată cu publicații mondene unde se prezintă știri despre sex, înșelat, cupluri, show-uri prin casele oamenilor și așa mai departe.

Sociologic vorbind, acest termen de lifestyle sau pe românește stil de viață este orientat către felul în care un individ își trăiește viața. Așadar, poate fi vorba despre un stil monden sau despre un om normal care alege să își expună părți din existența sa. Motivele sunt cel mai probabil irelevante și de cele mai multe ori egoiste.

Nu cred că acest lifestyle este despre a te lăuda cu ce ți-ai cumpărat, ori că ai mâncat la cel mai fancy restaurant, ci este despre felul în care individul se raportează la viață și mai mult, ce decide să se expună. Nu e filosofie, e o constatare și o realitate. Unii o fac pentru a crește încrederea în sine, alții o fac ca să inspire. Nici aici nu sunt relevante motivele.

De cele mai multe ori, publicațiile fie că vorbim despre blog, vlog, reviste, show-uri de TV aleg să prezinte o parte frumoasă. Chiar și noi, oamenii de rând, cei care folosim social media just for fun, evităm să distribuim fotografii în care nu arătăm bine. Vrem pozele perfecte, cu machiajul perfect și părul aranjat la milimetru.

Important este să pricepem că senzaționalul, țâțele, pozele în costum de baie, acidul hialuronic din buze și botoxul din frunte sunt cele care vând ori care te fac popular pentru o scurtă perioadă de timp, dar cu costuri poate pentru toată viața. Sunt o scurtătură către popularitate, nicidecum un model de urmat.

Subiectivitatea înainte de toate

Desigur, nu trebuie să luați de bun ceea ce vă spun aici. Sunt subiectivă, iar filtrele din mintea mea refuză să creadă că doar sexulitatea vinde, că doar stilurile de viață glam și pline de sclipici sunt fabuloase. Da, să fii decent, aranjat și îngrijit este un must.

Cu toate acestea, fiecare alege ce să arate lumii. Am cunoscut fete foarte populare pe rețelele de social media, care vindeau prin instrumentele deja menționate, dar care într-o discuție live se prezentau cu totul și cu totul altfel. Ba chiar erau fete foarte capabile și inteligente.

Și revin la vechea discuție cum că bloggerii spun totul despre ei pe blog. Ori că vloggeri sunt în viața reală exact cum sunt în video-uri. Nu prea și nu pentru că suntem ipocriți. Ceea ce spune Matei Dima aici mi se pare mai mult decât relevant:

Nici Cristian China Birta nu este de ocolit:

Sunt cei care fac divertisment și sunt cei mai serioși care vor să educe și să informeze. Oricum ar fi, nu se poate afirma că un om care crează conținut se dezvăluit întrutotul. Un cititor va ști frânturi, poate chiar un alter ego și în general exact atât cât creatorul de conținut dorește să dezvăluie în produsul creat sau în interviuri pe care le acordă.

Acest lifestyle nu trebuie să fie monden ori can-can

Așadar, după multă documentare am înțeles că acest lifestyle nu trebuie să fie monden, ori incendiar. Până la urmă este vorba despre ce lași în urma ta și cum poți să aduci măcar o schimbare. Poate nu este nici măcar despre comunitate, cât este despre fiecare în parte. Pe mine m-a bucurat enorm când, în urma acestui articol, persoane din viața mea au comandat și citit cartea.

Sunt încă de părere că a-ți expune ideile ori creația în public este o responsabilitate. Cred în libertatea artistică, dar mai cred că aceasta are un scop nobil – de a face omul mai bun.

Până una alta, mie îmi place titlul de lifestyle blogger pe care l-am primit recent. Măcar știu că mă pot ține și de fond, nu doar de formă. În plus, am înțeles că termenul de personal blog este demodat.

Acum că am lămurit acest aspect, vă doresc o sâmbătă frumoasă și vin cu o recomandare de carte de duminică – Cu ultima suflare, Paul Kalanithi. Mâine și un scurt review despre acest titlu care m-a făcut să plâng pe plajă. 🙂

sursa foto