3 elemente cheie în blogging

S-a scris și se va mai scrie mult pe acest subiect. Cei care cochetează cu zona online vor căuta mereu răspunsuri la întrebarea cum faci bani din blog. Nu cred că există o rețetă a succesului. E vorba despre  muncă și perseverență, combinate cu un strop de inspirație. Aș adăuga și talentul, dar s-ar putea să mă înșel.

Dacă scoți din ecuație conținutul care vinde pe ideea de frumusețe, a se citi aici sexualitate, și entertaimentul, rămân emoțiile și informația. Poți să alegi să combini sexualitate cu entertaimentul sau să mergi doar pe emoții sau informație pură. Nu cred că greșesc atunci când spun că cele patru mari subiecte vând. Cu toții vrem să vindem ceva – fie că este o poveste, un mesaj bine intenționat sau un produs.

Chiar dacă stăpânești unul sau mai multe din subiectele de mai sus, cred că este nevoie de încă trei elemente cheie pentru a putea dezvolta o mică afacere în jurul blogului.

inceput_de_blogging_mateoc.ro

Unu. Elementul uman

Mi se pare unul dintre elementele cruciale în acest sens. Oamenii interacționează cel mai bine cu oameni. Fără elementul uman, un blog este ca o mâncare fără suflet. Poate cel mai bine – deși nu știu dacă există grad de comparație – este ca persoana din spatele articolelor să fie exact ca în realitate. Jocul de-a dubla personalitate este obositor și la un moment dat este ca o bășică pocnită.

Atât PR-iștii, cât și publicul are nevoie să știe că ești om. Ai nevoie de un mesaj unitar pe care să îl păstrezi pe toate canalele de comunicare. Cu cât este mai simplu și mai uman mesajul, cu atât este mai ușor de digerat și de reținut.

Are rost să aduc în discuție nevoia de domeniu prorpiu și un logo personalizat, date de contact pagina de Facebook, contul de Instagram și celălalte canale de comunicare disponibile?  Nota bene: nu e musai să fii activ pe toate!

Doi. Statistici

Un lucru esențial pe care îl va cere oricine când își dorește o colaborare cu tine este să vadă cifrele blogului. Știu că pare o lume superficială, însă fiecare campanie are nevoie de estimări. Facem campania cutare și ne așteptăm ca mesajul să ajungă la x număr de oameni. Orice investiție trebuie justificată pentru că nici un antreprenor sau companie nu aruncă banii pe geam de dragul de a nu-i mai avea.

Cel mai util instrument de monitorizare a traficului de pe blog, căci social media dispune deja statistici proprii, este Google Analytics. Instalat corect, acesta îți spune cine, ce, unde, de unde. Acesta generează rapoarte stufoase pentru ca tu să înțelegi și să-ți cunoști publicul.

Trei. Ieși în lume

Pentru că este o industrie cu și despre oameni, ai nevoie să cunoști oameni. Cel mai bun lucru care se întâmplă la conferințele dedicate bloggerilor este partea de networking. A fi în aceeași încăpere cu brandurile partenere – de fapt cu oamenii care reprezintă aceste branduri – îți poate aduce proiecte neașteptate. E doar un exemplu. Există nenumărate alte posibilități de socializare. Ai nevoie doar de puțin timp și de voință pentru a ieși în lume.

Spun din experiență că nimic nu se compară cu ușurarea că nu ești singur și că mereu poți avea oameni alături care să te ajute.

În rest, rămân curajul de a scrie și perseverența. Unii nu s-au născut clasici ai blogosferei. În era în care după 6 secunde pierzi atenția cititorului, ai nevoie de cuvinte bine alese și un strop de noroc.