Instacamp 2018 – idei de pus în practică pentru contul tău
“Ca să poți face social media, trebuie să iubești oamenii” spunea Valentin Vesa, unul dintre speakerii primei ediții Instacamp 2018.
Conferința organizată cu grație de Manafu și echipa Evensys, în parteneriat cu Häagen-Dasz și alte branduri dulci, s-a născut în doar cinci săptămâni și este dedicat celei mai cool rețele de social media a momentului.
Evenimentul a abordat teme teoretice, practice, iar la final a avut o dezbatere unde o serie de oameni faimoși pe Instagram din diverse nișe au dezbătut tema autenticității. Ana Morodan, Sânziana Negru, Radu Vâlcan, Nicolai Tand, Codin Maticiuc și Ileana Badiu au fost cei șase speakeri care și-au spus părerea pe tema autenticității. Morodan a pus de fiecare dată punctul pe i.
Instacamp 2018 – from zero to hero
Las mai jos câteva idei cu care am rămas după Instacamp 2018:
-
Nu este suficient să faci o fotografie bună pentru a avea succes pe Instagram
-
Contează foarte mult perspectiva. Ochiul vede în 3D în timp ce camera foto vede în 2D. De foarte puține ori ceea ce vedem cu ochiul liber se poate transpune în imagini virtuale din același unghi
-
Dacă nu ești cu adevărat pasionat de fotografie nu merită să investești într-un DSLR, este suficient să ai un smartphone cu camera bună – de preferat cu două camere
-
Există o serie de aplicații care te ajută să editezi o fotografie – Snapseed VSCOCAM, Quick
-
Pentru a adună mai mulți followers e nevoie să fii prezent în Instagram
-
Aplicația folosește algoritmi care urmăresc de câte ori intri tu în aplicație, care sunt lucrurile cu care rezonezi tu, ce postări crează reacții, cât de activ ești
-
Atenție la shadow ban – poți testa gratuit online dacă profilul tău este afectat
Hashtagurile te ajută să indexezi fotografiile și să aduci publicul din întreagă lume mai aproape de postările tale
-
Dacă ai cont de business, urmărește și inspiră-te din statistici. Ele îți spun cel mai simplu și mai ușor cu ce conținut de ține a rezonat publicul care te urmărește
-
IGTV este o funcție care te ajută să comunici conținut video mai lung. Poți insera hashtaguri, iar în Instastories poți adaugă link direct către canalul tău. Lungimea optimă a unui video pe IGTV este de 10 minute și este recomandat să filmezi în format portrait nu landscape!
- Researchul hashtagurilor este esențial. Poți folosi instrumente care generează hashtagurile, apoi să le optimizezi pentru profilul tău – folosește tehnica pâlnie și pleacă de la cele mai populare până la cele mai puțin populare, dar super specifice conținutulu tău. Instagram îți oferă posibilitatea de a folosi 30 de # la o postare, iar estetic acestea se recomandă să fie inserate în primul comentariu.
- Poți folosi instrumente de automatizare follow/unfollow atâta timp cât acestea îți oferă posibilitatea de a targeta pubicul dorit. Mare atenție la publicul generat – să fie persoane reale, nu conturi false
- NU CUMPĂRA FOLLOWERS! Nu îți aduc nimic în afară de numere goale, iar cei care ar putea să-ți propună campanii vor fugi de tine!
-
Perfecțiunea nu mai este cool în social media. Oamenii caută să te vadă pe tine omul sau să vadă munca ta așa cum e ea – fără scamatorii, fără filtre sau alte instrumente care gâdilă realitatea
- Cel mai important este să îți placă ceea ce faci și să o faci cu tot dragul. E ca un touch personal care oferă autenticitate și unicitate.
Pentru mai multe imagini de la eveniment, vă invit să urmăriți #instacamp18. Stați aproape și pe pagina lor de Facebook pentru updateuri și viitoare evenimente. Între timp mă duc să devin faimoasă pe Instagram. Ne vedem acolo! 🙂