Ghidul de evenimente al micului blogger

În peste cei 5 ani de blogging pe care îi am în spate mi-am dat seama că fără offline, nu reușești în online. Poate că nu sunt cel mai bun exemplu, dar fără participarea la evenimente dedicate bloggerilor riști să rămâi un anonim.

Cum alegi evenimente potrivite la care să mergi?

Poate că la început ai doar câțiva cititori – prieteni apropiați ,familie, cunoștințe. Încerci să creezi conținut de calitate pentru ei, dar parcă simți nevoia de mai mult. Invitațiile la evenimente nu vor veni pur și simplu.

Primul pas este să cauți tu evenimentele.

Încearcă să cauți în zona ta acele evenimente la care să mergi de drag și care te reprezintă. Postează despre ele pe blogul tău, pe facebook sau unde îți este mai confortabil. Nu uita să anunți într-un fel sau altul (cel mai elegant printr-o mențiune) organizatorul că ai fost acolo pentru ca acesta să audă de tine.

Sunt șanse mari ca într-o primă fază să te ignore. Cu siguranță cititorii tăi nu o vor face și vor interacționa cu postarea ta dacă aceasta e relevantă pentru ei, ceea ce mă duce cu gândul la un alt aspect.

Am observat că mulți bloggeri se limitează la postări standard pe facebook și la articole de genul: am fost acolo, am văzut aia, mulțumesc organizatorilor.

Ei bine, lucrurile nu mai sunt atât de fără gust cum erau cu ceva timp în urmă. Atât publicul, cât și oamenii care vor să te invite la eveniment caută povești, unghiuri unice de abordare, caută lucrurile făcute altfel. Așadar, nu te limita la standard. În blogging și online nu există reguli scrise despre cum să abordezi un subiect. Creativitatea și nonconformismul sunt apreciate și încurajate.

Rămâi în sfera care identifică valorile și mesajul tău.

Pe scurt, dacă ești fashion blogger, nu ai ce căuta la un eveniment despre IT. Da, și IT-stele pot fi fashion, dar recomandarea specialiștilor este să te faci în primul rând remarcat în domeniul tău. La fel cum un storyteller care se respectă nu-și va da cu părerea despre tehnica suturilor chirurgicale, nu amesteca varza cu capra. Nu faci altceva decât să te dai atotștiutor, iar oamenii fug de aceștia.

Este în regulă să spui NU.

O dată ce lumea a început să te cunoască și invitațiile încep să curgă (nu baș gârlă, dar dacă primești una pe săptămână poți considera că ești pe calea cea bună), este în regulă să le refuzi chiar dacă sunt în sfera ta.

Cu atât mai mult, refuză-le pe cele la care nu-ți dorești să participi. A face act de prezență cu un facies sictirit nu face decât să îți roadă din imaginea de blogger. Oamenii vor vorbi (pe la spate de cele mai multe ori):

Ui’ și la plictisita asta, ce caută aici? Ea nu scria despre cai verzi? Nu vede că aici avem elefanți roz?!

Ieși cel puțin o dată pe săptămână din casă.

O altă regulă nescrisă a blogging-ului spune că cei care preferă offline-ul au mai multe de povestit în online. S-au făcut studii (un exemplu aici) care au atestat faptul că Facebook cauzează depresie. Oamenii care folosesc platforma de socializare doar ca amuzament, au tendința de a posta lucrurile fericite și bubbly din viața lor. Foarte rar vei găsi depresivi care să se exteriorizeze online.

Așadar, dacă vrei ca oamenii să rezoneze cu tine, ieși din casă și încurajează-i și pe ei să o facă. Vorbește-le, rămâi conectat cu ei la o ceașcă de cafea sau la un vin bun. Fie că vorbim despre un cadru organizat sau despre o întâlnire just for fun, publicul este interesat să vadă ce mai faci, pe unde ți-ai mai dat check-in, ce local recomanzi și pe care le eviți. Cu toate acestea, rămâi onest și sincer.

Pe mine mă scot din sărite floricelele în exces, pupincurismul și viața mult prea roz pentru că întreg conceptul nu este decât praf în ochi. Excesul de epitete este dăunător opticii, retinei și cortexului cerebral.

Concluzii

Rămâi în sfera ta, preia inițiativa, scrie despre și rămâi onest. Nu este o rețetă a succesului. Poate că un bun actor ar reuși să păcălească publicul, dar propun să rămânem oameni care aplaudă actorii la teatru în rolurile de exepție pe care le fac acolo. Uneori apar și derapajele. Toate acestea se pot repara atâta timp cât n-au băgat pe nimeni în comă. Și cred că cea mai bună armă în comunicare este sinceritatea.

Încă un lucru – dacă cineva te invită la un eveniment la care participi, poate și bei și mănânci pe moca, de bun simț este să-l menționezi măcar în social media. Da, cu toții vrem bani din blogging, vrem campanii și recunoaștere, dar nu vom primi nimic fără să oferim nimic la schimb.