Black Friday și ce am ginit eu

Black Friday se desfășoară anul acesta peste doar două zile. Deși nu sunt mare fan al acestei campanii – enumăr motivele mai jos – am pus ochii pe ceva de care aș avea nevoie. Nu zice nimeni că am bani în buget pentru el, but keep dreaming, zic unii.

Conceptul de Black Friday, așa cum se știe deja, este preluat de la americani. Mai exact, este vinerea care succede Ziua Recunoștiinței. Declarată ca fiind marea zi de începere a cumpărăturilor de Crăciun, acest concept datează încă din 1932 și se sărbătorește (dacă putem spune așa) prin reduceri substanțiale. Putem denumi această zi ca o convenție între comerciant și consumator.

Isteria Black Friday a început și în România acum 5 ani, când eMAG, Flanco și Asesoft au decis, cu intenții bune de altfel, să aducă pe meleagurile noastre această campanie. Simpatic, de altfel. Baiul acum urmează.

De ce au stricat conceptul de Black Friday?

Problema comerciantului român este că și-a bătut joc de el. Am văzut promoții cu acest titlu în mijlocul verii. Există magazine care au deformat cu totul ideea. Fie o promovează în alte perioade decât luna noiembrie, fie o prelungesc pe mai multe zile, săptămâni chiar.

Am văzut și magazine online care cresc prețul produselor înainte de această perioadă, pentru a-l reduce cu ocazia acestei zile. Și deși nu am urmărit fenomenul îndeaproape, cu dovezi adică, știu sigur că sunt unii care procedează astfel. Tocmai ei m-au făcut să fiu mult mai atentă la promoții și la seriozitatea de care dă dovadă comerciantul respectiv de-a lungul anului.

Nu sunt singura care a observat trucul. Acest aspect, împreună cu defazarea perioadei acestei campanii, au dus la schimbarea percepției consumatorului român. Dacă nu mă credeți pe cuvânt, vă invit să citiți reacțiile generate de transmisiunea live a lui Lucian Mîndruță de la conferința de presă eMAG de luni.

 

Încercăm să profităm de Black Friday… dacă ne lasă bugetul.

Una peste alta, din punctul meu de vedere, Black Friday nu este o păcăleală oricât de răutză aș vrea să par. Ca orice pădure și lumea magazinelor are uscăturile ei. Anul trecut am reușit să achiziționez, cu ocazia acestor reduceri, actualul meu iPhone 5C la numai 19 euro.

A fost trecerea de la andriod la iOS și nu-mi imaginam că 8GB de memorie nu-mi ajung. Surpriza a fost când am descoperit, relativ recent, că spațiul e insuficient pentru toate aplicațiile pe care le folosesc. Și pe cuvânt că-mi sunt toate necesare. Să nu mai vorbesc despre fotografii și muzică.

De aceea, anul acesta am pus ochii pe fratele lui mult mai mare și mult mai șmecher într-o nuanță finutză. Evident, mă tentează cel mai mult memoria de 128 GB, astfel știu că nu o voi epuiza în grabă. Bugetul e destul de limitat, but finger crossed că poate, poate…

Sunt pregătită. Am adăugat produsul în coș, aștept ziua de 18 noiembrie cu sufletul la gură. Ha, ha, funny me.

Voi ce părere aveți despre Black Friday și ce ați ginit pentru anul acesta? 🙂