Stațiunea Jupiter – un loc pentru toți cei care vor să se relaxeze la Marea Neagră

Știu că a început școala, dar prefer să rămân cu gândul la vacanță. Așadar, continuăm povestea verii. Așa cum am menționat deja, am petrecut o săptămâna la Jupiter.

Stațiunea cu cele mai dantelate plaje de pe litoralul românesc este un loc bun de concediu, mai ales dacă îți place natura și vrei să-ți reîncarci bateriile.

Jupiter nu este pentru bătrâni!

Primul lucru care mi-a sărit în ochi este vegetația bogată și aleile umbroase. Un capitol la care Jupiter mai are de lucrat este iluminatul stradal în zonele periferice.

Hotel Majestic, resortul în care am stat, este în zona de nord. N-a fost mult de mers până ”în centru”, iar plimbările de seară și aerul sărat te lovesc și te obligă să dormi mult.

Teatrul de vară din Jupiter

În timpul săptămânii, stațiunea este foarte liniștită. Teatrul de vară are stagiune care se desfășoară în perioada iunie-septembrie. Este renovat și oferă o gamă largă de spectacole, nu doar piese de teatru.

Într-una din seria am auzit-o pe Mirela Retegan cum se distra cu a ei gașcă Zurli acolo și toți prichindeii din stațiune parcă se evaporaseră.

Odată cu venirea sfârșitului de săptămână, vin mult mai mulți turiști, iar locul devine mult mai animat. Mi se pare normal de altfel. Dacă aș fi locuit în București, probabil aș fi optat pentru acest gen de evadare mult mai des.

Hotelurile sunt foarte aproape de plajă

Toate hotelurile din stațiune sunt amplasate foarte aproape de plajă. Conform acestui site, plaja care aparține de Jupiter are o lungime de aproximativ 1 km. Am descoperit și câteva locuri de suflet, dar despre ele într-un alt articol.

Cel mai interesant mi se pare că mai există o stațiune micuță, de care nu știam – Cap Aurora. E o combinație între pădure și plajă (sau cel puțin așa arată din poze). Partea amuzantă este că am ajuns în plimbare până acolo, dar nedocumentată fiind, credeam că sunt tot în Jupiter. My bad 😀

4ciclete, trăsuri și cam tot ce îți dorești

În stațiune te poți plimba cu (știu că nu e corect, dar ajutați-mă cu un nume, vă rog) 4cicleta, adică o bicicletă cu 4 roți sau cu trăsura. Drept să spun, mi-a părut rău de cai. Îi vedeam chinuiți.

Un ins mi-a explicat că nu e așa, ci că sunt la job și că ei, în comparație cu birjarii, pot să doarmă. Pentru că da, caii dorm în picioare. Întradevăr erau foarte îngrijiți și chiar grăsuți.

Tot prin centrul stațiunii am dat de un stand cu cărți. Titluri alese și o doamnă foarte simpatică, însă a doua seară când am revenit pentru shopping, acesta era închis.

Clasica vată de zahăr și porumbul copt l-am sărit anul acesta, dar am degustat ceva plăcinte ardelenești făcute pe loc. Meh, nu prea mă omor decât cu cele făcute de tanti Viorica de la sat.

Minusurile stațiunii

N-am reușit să identific o farmacie, însă nici nu am avut nevoie. De asemenea, nu știu dacă în zonă există centru sanitar, dar cu siguranță în Mangalia, oraș de care Jupiter aparține administrativ, se găsește. Sunt aproximativ 4 km până acolo. Pentru urgențele minore, în schimb, nu cred că ai unde să mergi.

Dacă știu greșit, vă rog să-mi spuneți în comentarii.

jupiter

Poza nue de la Jupiter, nici nu-mi aparține, dar tu aveai nevoie de o pauză de la text. Sursa aici: https://goo.gl/XefYNP

Nu, nu este pentru bătrâni!

Stațiunea Jupiter este ideală pentru un sejur cu familia sau cu partenerul de drum. Nu duduie discotecile, însă există locuri speciale în care poți dansa și te poți relaxa.

Pauza de poze

N-am făcut prea multe poze pentru că am evitat telefonul cât de mult am putut. În fond, deși îmi place să zic că sunt #turistdemeserie (în devenire), sunt momente și călătorii care vrei să le ții pur și simplu pentru tine.

Acum, probleme există și în turism. Poate sunt multe, poate sunt colosale, dar cred că există și părți bune. Vor exista mereu oameni care vor vedea doar părțile negative. Însă e important să încurajăm schimbarea.

Chiar m-am simțit bine pe litoralul românesc și o să vă povestesc și despre plajă și oamenii de acolo. Până atunci, caut și planific următoarea călătorie, căci mai sunt atâtea locuri de văzut! 🙂