Așa nu: comunicate de presă preluate integral pe blog

Când dai comunicate de presă, nu te aștepta să-l preiau integral.

Săptămâna trecută am primit inviație la un eveniment despre care vă voi povesti mâine. Cu multă bucurie am acceptat invitația și mi-am imaginat ce și cum voi scrie despre eveniment. Butonând însă pe facebook, am văzut mai multe persoane care vor veni acolo și care au scris deja despre eveniment. Din curiozitate am dat click și am descoperit că acolo era postat comunicatul de presă integral.

Știu acest lucru cu certitudine pentru că îl primisem și eu pe mail. Mbun, mi-am zis. Să-i scriu? Să nu-i scriu? M-am gândit că poate se va supăra, așa că am pus o întrebare pe grupul Bloggerițelor dacă e ok sau nu să publici integral un comunicat de presă. Fetele au sărit ca arse și mi-au explicat ce și cum – știam deja, dar am vrut să mă conving. 🙂

Nu, nu e ok să publici un comunicat de presă integral pe blog.

Motivele sunt multiple, cel mai important fiind penalizarea pe care o aplică google conținutului duplicat. Vă invit să citiți articolul Alexandrei și să înțelegeți din punct de vedere tehnic de ce nu e ok.

În aceeași direcție, am rugat-o pe Cristina Puțan de la PRbeta să îmi spună părerea ei:

Blogurile ar trebui să reprezinte păreri personale transmise de bloggeri celor care îi citesc. De aceea, după părerea mea, comunicatele de presă preluate integral, fără modificări, nu își au locul pe niciun blog. Corect ar fi ca autorul articolului să preia informația din comunicatul de presă primit, redând-o în stilul propriu.

Așadar, nu publicați comunicate de presă integral pe blog. Nu e deloc în regulă. Se pierde esența blogului, caracterul personal, însă este alegerea fiecăruia. Eu nu am făcut asta niciodată și nici nu o voi face 😀