Social Media Summit 2018 și de ce e important să participi la conferințe dedicate industriei

Experiența Social Media Summit 2018 începe cu o dimineață înzăpezită, un avion înghețat și pista de pe Otopeni ca un derdeluș. Fără incidente majore, piloții de la Ryanair și-au făcut foarte bine treaba. Nu mă leg de aeroport, deși ar merita o dojană zdravănă.

În București s-a circulat foarte greu, bulevardele fiind acoperite de omăt. Sună poetic, nu este deloc. Am văzut câteva tentative aproape eșuate de deszăpezire. În rest un alb liniștit care maschează nervii șoferilor din capitală.

Cu o întârziere de aproape două ore, am ajuns la conferință. Am ratat cu brio prima sesiune și am oftat în sinea mea că nu am plecat de aseară. Totuși e bine că am ajuns, căci șansele să nu decolăm păreau mari.

Social Media Summit 2018

Conferința, una dintre cele mai bune la care am participat, a adus informații valoroase. De la previziuni pentru 2018, până la o dezbatere despre micro și macro influencers și un workshop interactiv despre Instagram Business, evenimentul și-a atins scopul. A reunit oameni din industria comunicării, a pus punctul pe i și a lansat un ediția 2018 a Digital Report. L-am comandat și abia aștept să-l primesc.

Îl recomand tuturor oamenilor de comunicare. Este o mică mină de informații care te scutește de research dacă vrei să pregătești o campanie în online.

Una peste alta, puteți citi articolul de live blogging pe care l-a pregătit Andra și la care a muncit toată conferința aici. Ce vreau să punctez este importanța acestor evenimente.

Este foarte important să fii acolo!

Am început să le frecventez cu 2 ani în urmă și spun cu mâna pe inimă că mi-au deschis mintea. Să dau un exemplu practic. Un blogger care nu merge la evenimente este precum un telefon clasic. Poate suna și poate fi sunat. Poate primi și trimite mesaje, iar uneori se poate juca Snake. În schimb, cel care merge la evenimente dedicate industriei este mereu acolo, mereu conectat ca un smartphone din zilele noastre. Ambele funcțioază normal, însă cel clasic este din altă epocă. Secolul vitezei te poate depăși fără să-ți dai seama, informația fiind cea care îți dă valoare și te pune cu un pas înainte.

Îmi dau seama că această comparație pare dubioasă, însă cei care aleg să stea acasă nu vor ajunge foarte ușor la ciolan. Apropos, mi-am amintit de o veche discuție (să tot fie 6 ani de atunci), când o doamnă foarte frustrată că nu câștiga bani din blog denumea atât de poetic campaniile pe bani cu bloggeri – ciolan. Susținea că doar cei cu prieteni și pile pot ajunge să facă bani serioși din online. E cu dus și întors discuția. Cert este că o relație interumană nu poate rămâne doar la nivel virtual.

Nu există o rețetă a succesului, dar există unele ingrediente care te ajută să atingi un obiectiv. Cum sunt conferințele de comunicare, evenimentele cu și pentru bloggeri.

Așadar, cum spune amfitrionul Social Media Summit 2018, Marta Ușurelu, ieșiți din zona de confort și propuneți-vă să faceți mai mult. Basically, puteți începe să mergeți la conferințe. Garantez că pentru bloggeri majoritatea sunt aproape gratuite – un articol post event este mereu binevenit.

În încheiere, dacă aveți nițel timp la dispozție, vă invit să urmăriți înregistrarea SMS 2018. O găsiți pe pagina de Facebook Biz.