Instagram 2018 în cifre + 2 instrumente utile de încercat pentru această platformă

Vă mai amintiți acest articol, da? A venit momentul pentru analiza Instagram 2018.

Tot atunci a fost printre primele dăți în care expuneam “mania” cifrelor pe blog. Îmi place să descopăr instrumente care să mă ajute să înțeleg ce funcționează și ce nu. Aceste instrumente oferă cifre, puncte de vedere și tot ce e necesar pentru a înțelege de ce și cum.

Anul trecut, făceam primul sumar de Instagram după 2 ani în care, să zicem, m-am implicat mai serios. 

Poate sună ciudat, dar una dintre pasiunile mele este să fotografiez și să editez. Nu vă gândiți că m-am apucat de photoshop. Prefer aplicații precum Snapseed și VSCO care își fac treaba bine și scot și mai frumosul din orice loc fotografiat. Totuși, dacă nu exista Instagram cred că nu aș fi descoperit acest hobby.

La început de 2018 am făcut un plan secret prin care îmi propuneam ca la final de an să ating un număr de 2.584 de followers.

La momentul la care scriu sunt 2.569, dar mai sunt totuși aproape 2 săptămâni până se termină anul timp în care am planificate vreo 2 călătorii, deci și ceva poze și cumva cred că ating numărul propus.

Acum, dacă vă mai amintiți scriam prin ianuarie, ca tot omul, rezoluții pentru 2017 (planul a devenit nu chiar atât de secret). Punctul 13, 14 și 17 se referă strict la Instagram. Dacă punctul 13 este departe de mine – am publicat 293 de fotografii, cu un minus de 84 de nerecuperat în 14 zile (ar însemna 6 poze/zi și cred că Instagram m-ar bloca și ceau!), punctul 14 nici nu l-am mai monitorizat.

Iacătă, punctul 17 este aproape să-și atingă ținta, lucru care mă bucură. Am învățat multe despre această platformă în ultimele luni și știu sigur că cel mai important este conținutul pe care îl creezi. Pe locul 2 se află interacțiunea cu alte conturi și abia apoi hashtagurile folosite.

Acum, vă las mai jos 2 instrumente care pot măsura performanța pe care o aveți pe Instagram. 😀 

2018bestnine.com topul celor mai populare postări  de pe profilul tău de Instagram din 2018

No. 1 este o fotografie făcută din avion și a atins un record de popularitate pe contul meu – 572 de aprecieri. Am scris povestea aici unde am inserat și alte fotografii din aer. 

Acest top 9 spune povestea anului 2018. Au fost multe călătorii în țară și mai multe emoții trăite acasă, în Timișoara, dar într-un final nostalgic, totul se termină cu bine. E important să vezi perspectiva, nu doar un punct din tablou lucru care primează și în feed-ul meu 😀 

Lăsând poveștile siropoase deoparte este de spus că cele 293 de fotografii postate, au generat în medie 132,04 like-uri/postare și un total de peste 38k de aprecieri în total. Media de like-uri a crescut +66%. Nu e o creștere spectaculoasă, dar nu e nici rău având în vedere că am postat cam la 2 zile și nu întotdeauna am avut conținut bun.

instamasters.ro/stats este un instrument de urmărirea conturilor de Instagram în timp real

Dacă precedentul oferă o situație anuală, Instamasters este un instrument de urmărire în timp real. Cel mai mult mi-a plăcut la el faptul că îți prezice pe baza cifrelor analizate care este ritmul de creștere al contului. 

Chipurile, anul viitor pe vremea aceasta dacă păstrez ritmul de acum, voi fi 10k +. Va fi cu buton de swipe up. 😛 

Un alt lucru interesant la această aplicație este că îți arată care este nivelul de interacțiune al publicului tău în comparație cu media decretată de case mai mari. Spre exemplu, contul meu are o medie de 7,95% în condițiile în care pe segmetul meu <5.000 followers media este de 5,7%. Acest parametru  poate indica care este calitatea contului și care este gradul de interes al publicului. 

Si poate lucrul care m-a motivat cel mai mult a fost că la ultimele 30 de postări, media de like-uri a crescut vertiginos la 203,90 de like-uri/fotografie.

Acestea fiind spuse, dacă știți și alte instrumente dedicate analizei Instagram 2018, dați de veste în comentarii. Dacă nu, sper că v-au fost utile cele de mai sus. Țineți cont de faptul că Instagram este o platformă în continuă creștere, așadar competiția e acerbă, iar publicul își pierde răbdare în mai puțin de 6 secunde la un text scris, darămite la o fotografie. 😀