Fan Courier. Sugestii și reclamații costructive.
În primul rând, vreau să fie limpede încă de la început că acest articol nu este un public shame. Nu-mi doresc să arunc cu roșii într-o firmă a cărui client sunt de peste 7 ani. Îmi permit să fac anumite sugestii căci am nevoie de serviciile lor, iar ei mă vor în continuare client. Presupun.
Cea mai recentă pățanie cu Fan Courier.
A început atunci când serviciile Poștei Române m-au dezamăgit a nu știu câta oară. Așteptam o carte, Moarte în Peru, pe care Silvia dorea să mi-o trimită. Din motive ce țin de poștă, avizul a ajuns mult prea târziu, aceștia făcându-i deja retur. M-am simțit vinovată, așa că am rugat-o pe Silvia să-mi retrimită pe curier cartea cu plata la mine.
Cum am spus, sunt client vechi al acestei firme, deci am încredere. Puține au fost dățile când am avut probleme cu ei și de cele mai multe ori din cauză că nu am fost acasă.
De obicei prefer curieratul privat în detrimentul Poștei Române.
Bun, autoarea îmi trimite carte. Băiatul cu pachetul mă sună când e în fața casei. Fiind o persoană foarte dinamică, rare sunt momentele în care mă găsești acasă înainte de ora 19. Îl rog să revină a doua zi, cu mențiunea de a mă suna cu 30 de minute înainte să ajungă. The guy zice că vine după prânz. Mbun, îmi rearanjez programul și aștept coletul.
A doua zi, deși eram acasă la ora stabilită, curierul întârzie, iar eu sunt nevoită să plec. Așadar, sincronizarea a dat eroare.
Trece weekend-ul, vine ziua de luni. Tipul mă sună din nou când e în fața casei. Răspund, îi spun că nu sunt acasă, iar acesta mă lămurește că nu mai poate veni a patra oară și că va lăsa coletul în depozit să merg să-l ridic personal.
Mi-a spus că pot ridica pachetul de la sediu pentru că nu m-am sincronizat cu curierul.
Nu-mi convine, însă mă gândesc că e și el om, deci zic să-i ușurez situația din moment ce fusesem atât de neserioasă. În plus, poate tipul chiar trebuie să acționeze așa.
Marți mă urc în mașină, traversez orașul și mă duc la sediul Fan Courier. Ce să vezi, acesta se mutase și mai departe. Pentru timișoreni: depozitul Fan Courier s-a mutat în spate la T.N.T.-ul din drumul spre aeroport, nu mai este lângă spa-ul Do Stil.
Sun la relații cu clienții, iar doamna de acolo mă informează că și-au mutat sediul, dar că este în regulă să vin după colet joi. Miercuri îmi era imposibil fiind plecată din oraș. Mă enervez, strâng din dinți, iar din respect pentru Silvia accept situația.
Supărarea ca supărarea, dar merge o pauză de lectură. Vezi ce reduceri sunt pe Libris.roM-a sunat insistent pentru a-mi spune că au returnat coletul după ce colega ei îmi comunicase cu totul altceva.
Însă ieri, mă sună insistent un număr de fix. Deși eram la #SMSbucuresti2017, am ieșit din sală, am răspuns, pentru ca o doamnă să mă informează că pachetul urmează a fi returnat și pa.
În secunda doi mi-a pușcat vena. Încerc să îi explic ce-mi spusese colega dânsei în ziua precedentă, întreb dacă se poate cumva prelungi șederea coletului în sediu. Contra cost, evident. Doamna că nu și nu, că așa e procedura și pace.
Soluția este reexpedierea coletului.
Strâng din dinți a doua oară (sper doar să nu-mi crape pe bune într-o zi) și sun din nou la relații cu clienții. Primesc același răspuns, anume că pachetul a fost returnat deja (!) și că singura soluție este ca Silvia să retrimită coletul. Deci alți bani, altă distracție.
Care este problema de fapt?
Sunt conștientă că aceasta este și la mine, dar și la Fan Courier. Așa cum am spus, lucrurile cu care mă ocup nu-mi permit să stau foarte mult acasă. Nu cer tratație specială, căci ca mine sunt mulți. Consider că din pățania aceasta, firma poate trage anumite concluzii.
De asemenea, cred că sunt printre puținele persoane care spune că e mulțumită de serviciile oferite de acești curieri, așadar sper ca sugestiile mele să fie măcar analizate.
Contactarea clientului din timp prin apeluri de la curierii de pe teren. Firma și clientul economisesc timp și bani.
Ar fi mult mai eficient sunatul clientului mai din timp. Curierul de pe teren îl contactează cu 30 de minute înainte de a ajunge. Da, se trimit mesaje în ziua cu livrarea, însă acestea sunt trimise random și de multe ori nu pușcă cu ora în care băiatul vine cu livrarea. Deși pare mai complicat, bag mâna în foc că atât curierii, cât și clienții și-ar ușura munca, iar experiența ar fi mult mai plăcută.
Dă șansa clientului să prelungească contra cost șederea pachetului în sediu.
Apoi, mi se pare absolut normal ca, dacă clientul solicită prelungirea păstrării coletului în depozit, Fan Courier să poată îndeplini această nevoie. Nimeni nu comandă ceva, doar pentru a-l returna sau a-i fi returnat. Nu, clienții nu sunt atât de dereglați. Dă-mi, domnule, șansa să pot ridica pachetul chiar dacă nu m-am încadrat în cele 7 zile și taxează-mă pentru asta.
Și nu în ultimul rând, ar fi și mai utilă o comunicare internă eficientă.
Vrei clienți fericiți care să te recomande?
Atunci dedică-te clientului. Pune experiența lui în interacțiunea cu tine pe primul plan. Avantajul curierilor privați este mecanismul șubred, depășit și vechi prin care Poșta Română funcționează.
Așadar, Fan Courier, sper ca sugestiile mele să-ți fie de folos. Voi continua să utilizez serviciile tale pentru că n-am de ales și sper că vei încerca să devii mai bun și mai aproape de oameni! 🙂
Gelu
Referitor la ce ai scris mai sus cu cei de la Fan curier, iti era mult mai simplu sa faci in felul urmator, (vorbesc in cunostinta de cauza deoarece sunt si eu curier):
In momentul in care ai primit mesaj pe telefon ca va veni curierul cu coletul tau, in acel mesaj trebuie sa ai un nr de telefon, suni la acel numar si iti va raspunde chiar curierul, si ii spui sa iti trimita coletul la o alta adresa, (ex. adresa la care te vei afla in ziua respectiva) asta ca sa nu astepti toata ziua dupa el. In mesaj iti scrie ca in intervalul 9- 17 va veni, dar gandeste-te ca in acest interval acel curier trebuie sa livreze la 50 de adrese si sa colecteze, de la alte 50 de adr poate.
Poti, tot atunci cand vorbesti cu el pentru prima data , sa-i spui ca vei ridica tu personal coletul de la sediul Fan, daca stii ca esti o persoana care nu sta prea mult pe acasa sau intr-un loc anume.
Ai spus mai sus, ca de ce nu se pot retine coletele in sediu mai mult de 7 zile chiar si contra cost + ca nu crezi ca exista pers care comanda ceva doar pentru a fi returnat. Pai uite ca exista si persoane de genu. Iti dai seama ca daca ar fi sa putem tine coletele in depozit mai mult de 7 zile s-ar face un depozit de colete, hai sa facem un calcul rapid: in fiecare zi ajung in timisoara in depozit 2000 colete din care 300 sunt cu RSF(ridicare sediu fan) + daca fiecare curier aduce inapoi in depozit 10 colete a caror clienti doresc in loc de liv la adr acceasi metoda de Rsf, si cre ca si in Timis sunt cel putin 70 curieri atunci inca 700 de colete s-ar intoarece in depozit, deci din 2000 de colete 1000 vor fi livrate iar 1000 vor fi cu status de RSF si asta pentru 1 zi. Gandeste-te daca ar trebuii sa tinem in depozit marfa asta pt 2 sapt (14zile), ce-ar fi acolo….
Uite o intamplare care am avut-o eu ca si curier(sunt curier pe duba, pt volume, frigidere, masini de spalat, etc..) un cetatean si-a comandat de la Emag, nu mai putin de 18 masini de spalat toate fiind de la produse resigilate. Eu am procedat astfel: contact la client, i-am spus ca are o gramada de masini de spalat, sa vina la sediu sa-si aleaga 1 si pe aceea i-o voi livra la adresa. Iti dai seama ce insemna sa le iau pe toate sa le incarc in duba sa merg la el in fata blocului si acolo sa stau pana le desface el pe toate si care e mai puyin zgariata, pentru aia sa-i fac chitanta si sa-l incasez iar restul de 17 masini sa le aduc inapoi in delozit, asa ca a venit si-a ales apoi restul s-au facut retur la emag in aceasi zi. In fine..
Sper ca am reusit sa te fac sa iti dai seama cum sa procedezi pe viitor.
O zi mirifica 🙂
Teodora
@Gelu, nu contest cele spuse de tine. Pot doar sa-mi imaginez cat de greu este sa lucrezi ca si curier. Nu am sustinut niciodata ca vina pentru acest incident este doar la Fan Courier. Sigur, am si eu partea mea de vina. Am incercat, in schimb, sa aduc sugestii de imbunatatire a serviciilor pentru ca si firmei, dar si clientului sa-i fie mai usor. 🙂
Cristina Mihaescu
Am sa iti povestesc si eu ceva legat de fan curier,mai exact de soferul fancurier.Domnul sofer decide de la sine putere sa imi lase pachetele la sediu iar atunci cind ii atrag atentia se supara si ma baga la ignor.Urmeaza zeci de telefoane pt remedierea situatiei,inca astept sa vad ce se rezolva.Din fericire am inregistrate conv tel cu acest domn unde spune ca nu a stiut daca ma gaseste acasa si deaceea a lasat pachetele la sediu.Precizez ca si eu lucrez ca soferita pe tir deci stiu ce indeamna aceasta munca si am tot respectul pt voi curierii,mai putin pt acest domn.
Teodora
Îți mulțumesc că mi-ar povesit și chiar e aiurea. E bine că ai luat măsuri. Mă întreb, oare, când vom învăța fiecare să ne vedem de treaba noastră și să o facem așa cum e bine. Fără presupuneri, fără șmecherii. 🙁
Liviu
la timisoara fac altfel,suna dimineata(beep),sa aiba acoperire ca te au sunat apoi dau block la numarul tau sa nu poti sa i suni inapoi(sambata mai ales)iti raspund peste cateva ore si iti spune ca daca nu ai raspuns a plecat din lucalitate….luni vine colegu
Ardelean Marius
După părerea mea ar trebui sa puneți mai mult accent când se ridica un colet! Ce am pățit eu de spun acest lucru?! Am trimit doua telefoane la un tip in Piatra Neamț, eu fiind din Arad nu îl Cunoșteam. Ce trebuia sa îmi trimită el nu corespundea cu ce era in colet. Am lăsat-o balta, am luat teapa. Având un prieten la poliție l-am rugat sa verifice numele și adresa, nu era nici o persoane cu numele și nici adresa in Piatra Neamț! Deci, când se ridica un colet, ar trebui sa arată un act de identitate.
Teodora
@Marius, era vorba de un schimb de produse?
Iacob
Buna seara , folosesc aceste servicii de foarte mult timp …de 5/6 luni tot dau numai de persoane necioplite, nu vreau sa jicnesc pe nimeni dar atunci cand u ai un program de respectat.. reapecta l nu ti inchide telefonul cu 2 h inainte… imi dai mesaj ca voi fii cautat intre …… pai respecta asta ..nu mi raspunde rastit..nu ma jicni.. nu mi inchide telefonul !
Am si cateva dovezi si vreau sa mai starng cateva … app foloseac app de 2 ori pe luna fan curier.. aceste dovezi vor ajunge la opc …. imi pare f rau dar noi platim un serviciu respecta l ca atare atat si pe noi ! Multumesc!
Teodora Mateoc
@Iacob, sunt de acord. Oricum, eu cred că încet, dar sigur sunt pe drumul cel bun. 🙂
Mihaela
Niste nesimtiti astepti o saptamana poate si mai mult si pachietu sta in sediu ca au ei lipsa de personal.si zic urmeaza sa va contacteze cineva si astepti de ti vine acru.
Mirela Paun
Niste nesimtiti. Daca nu stii sa administrezi o firma atunci lasa-te de meserie. Te duci la depozit iti spune sa astepti ca iti cauta coletul. Stai ca omul 30 min, 1 ora apoi 1.30 pe motiv ca ei cauta, iar in cele din urma constati ca de fapt au plecat acasa. Pai treaba e asta? Lipsa de respect fata de client. Ce e asta?
Diana
Șarlatani, asta îi cuvântul ce îi caracterizează. Nu mi-se pare normal ca pentru un plic expediat din localitatea Brad, județul Hunedoara, cu destinația Gârbovița, județul Alba, să plătesc 60 de lei transportul, în condițiile în care, când personalul de la fan courier m-a sunat, nici macar nu era hotărât ce sumă să îmi ceara 55, 57 de lei, iar când a ajuns mi-a făcut sumă rotundă. Menționez că nu mi-a lăsat bon fiscal si nici nu mi-a trimis mesaj cu expedierea coletului.
Teodora
@Diana, situații delicate există. Pânî la urmă, lucrăm cu oamenii și fiecare suntem predispuși la greșeli. Îmi pare rău pentru ce s-a întâmplat. Vă înțeleg perfect, dar probleem există peste tot și cu toate acestea nu aș băga pe toată lumea în aceeași oală. Sunt convinsă că există oamenii care își fac treaba foarte bine și acolo.
Stefania Labau
Buna ziua.
Unde pot face si eu o reclamatie pentru un anumit curier!?
Firma este foarte ok, nu am avut probleme.pana acum…insa de o perioada este un dorm curier care refuza sa imi dea chitanta pe motiv ca nu merge aparatul, in plus partea cea mai nasoala care m.a deranjat este faptul ca imi cere mai multi bani decat trebuie.
Adica eu aveam colet se 110 lei iar dansul imi spune ca trebuie sa platesc 118 lei.
O tinea pe a lui ca atat trebuie pana i.am aratat mailul cu confirmarea comenzi si suma ce trebuia sa o platesc .
Mai mi.a facut asa de 2 ori, la cele 2 colete care nu mi.a dat si chitanta…
Teodora
Salut, cred că poți face o reclamație la ei pe site în secțiunea contact – https://www.fancourier.ro/contact/ la secțiunea ”Oferă-ne feedback” 🙂
Romi
Cu Fan curier Arad să vă feriți să aveți contacte. Management slab mincinoși și fără caracter. Retrimit coletele înapoi fără să contacteze clienți. Mi-au tinut coletul în magazie iar când soția a sesizat au spus să meargă sa-l rodice(o saltea). Am sesizat vanzatorul și după 4 zile tot nu au adus-o.
Simo
Buna ziua/Am facut o comanda prin wish<un site de dincolo si trebuia sa mi se trimita un msj pentru a ridica coletul/Cand verific starea coletului in istoricul comenzii mele ma trezesc ca imi apare starea ca deja este livrat coletul si chiar este facuta si o recenzie despre produs.Am sunat la ei sa ma lamureasca si mi au facut legatura spre o alta firma care seocupa de aceste probleme,Am fost pusa pe asteptare ca in final sa mi se inchida telefonul in nas,Nu se poate sa se poarte asa urat cu clientii,in primul rand noi platim pentru pachetele acestea sa ne fie livrate si ei ni le pierd???Platim costul produsului si costul livrarii,Foarte urat se poarta cu clientii si chiar nu stiu ce sa mai fac sa mi primesc coletul,Mai am si alte pachete de primit platite deja<sper doar sa nu am aceeasi probleme masta e bataie de joc,
Viorel Duță
Buna Ziua
Va rog sa mai faceti instruire cu soferi dumneavoastra ca nu stiiu sa vorbeasca ci daca le atragi atentia spun ca alta data nu va mai aduce nimic la adresa mea.
Ce inseamna o amentiare.
Acest sofer mi-a adus un pachet astazi 16 12 2929 puteti sa il indentificati dupa numarul de telefon 0799106275
Cu respect
Multumesc
Teodora
Eu nu lucrez la Fan Courier.
mihaela georgia ancuta
recent, am înțeles că anumiți șoferi de la firma Fan Curier percep taxa de transport, chiar dacă s-a efectuat o plată online și s-a plătit transportul. Personal, am luat țeapă, nefiind atentă….ci doar entuziasmată, probabil de ceea ce comandasem….ce e de făcut? Mă tem că reclamațiile sunt” soluționate ”în defavoarea păgubitului….
djdany
buna ziua,ieri o patanie pe cinste a mizerabiilor astora de la fan curier pe 17.03 o loc sami dea 100 rom inapoi mia luat mai si cerea 5 lei in plus desi coletu costa 120 rom plus undeva la 34 ron taxa transport zona unde stau eu narcisa cartier sud bacau str aleea cionstructorului data viitoare am sa primesc al curier
djdany
firmele de curierat trebuie sa se alinieze la standardele europene respectiv trimiti mesaj dinainte de livrare vii atuncy cind clientul pote sa ridice si ii dai restu altfel sa se lase de curierat sa vina altii
Eugen
FAN CURIER DACĂ ESTE CURIER RAPID SI ESTE DUPA CATE ȘTIU TREBUIE SĂ LIVREZE BUNURILE IN MAXIM 48 DE ORE,DECI 2 ZILE.DACA NU AU O PENALUZARE DE CATIVA BĂNUȚI/ZI ,NESEMNIFICATV,AR TREBUIE MĂCAR DEPA 3 ZILE SA ITI SCADĂ DIN VALOAREA TRANSPORTULUI CAEE SĂ SE CUNOASCĂ IN BUZUNARUL CLIENTULUI.
CURIERII TREBUIE SA FIE DOTATI SI POS-URI PRIN CARE SĂ INCASEZE ȘI DE PE CARD DE DEBIT,MAI ALES IN CONDITIILE DE PANDEMIE.
FAN CURIER SI ALȚII NU FAC FAȚĂ COMENZILOR SI APELEAZA LA SUBCONTRACTORI CARE NU SUNT ȘCOLIȚI SI EDUCAȚI SI PE CARE NU ÎI CINTROLEAZA FIRMA MAMĂ. PE FAN AR TREBUI SA IL INTERESEZE SI FEEDBACK-UL CLIENȚILOR NU NUMAI SA INCASEZE BANII DE LA FIRMA COLABORATOARE.
deea
cea mai proasta firma de transport de pe toata raza romaniei…am trimis prin fanul mortilor lor canapea din pielea si a aajunj ciopartita toata…si a fost ambalata toata in cartoane….si sigilata cu folie de plastic profesionala..practic taiata cu cutit sau cutter…incercati oricare alta firma si nu fan courier…este de cea mai joasa speta
Soare
Au trecut ,4 ani,de la pățania dumneavoastră, suntem in iunie 2021,si același mod de operare. Mai mult mesajul cu livrarea, nu mai intra in politica firmei,te suna cand este la usa si daca nu esti,pa.Mai mult cand ii suni ,iti raspund standard, ca niște roboți si daca ii deranjează iti închid în nas.Nu recomand Fan Curier. VOI EVITA ORICE COMANDA ONLINE CARE ISI OFERĂ SERVICIU PRIN FAN CURIER.