5 elemente cheie pentru blogul tău

Experiența pe care am acumulat-o în cei aproape 6 ani de blogging, dar și colaborările avute m-au învățat câteva lucruri despre cum să identific un blogger care se ține serios de treabă. Când spun că se ține de treabă, mă refer la acea persoană care își dorește să nu scrie doar din pasiune, ci, la un moment dat, să aibă beneficii.

Nu, nu este o rușine să câștigi bani din blogging. Am discutat deja despre acest aspect într-un articol mai vechi. Deși s-a tot scris pe tema asta și poate mă repet, am adunat 5 elemente cheie care lasă o primă impresie bună când cineva accesează un blog pentru prima oară. Nu este vorba despre o formă fără fond, dar știm cu toții cât de repede poate fi furat ochiul. Răbdare nu face parte dintre atribuțiile cititorului modern, așadar e nevoie de adaptare.

Contact

O pagină de contact este sfântă. Fie că vorbim despre un formular de contact, ori o adresă de e-mail acestea sunt esențiale. Nu obligați cititorii ori oamenii din agenții să sape după voi. Se vor plictisi în majoritatea cazurilor și o vor lăsa baltă. Cine are de pierdut? În principiu bloggerul. De asemenea, dacă aveți formular de contact, asigurați-vă că și primiți mesajele și că răspundeți cât mai repede la ele.

Social Media

Fiți prezenți peste tot, chiar dacă nu folosiți rețeaua respectivă și legați conturile cu blogul. Vă asigurați astfel că nu vă fură nimeni identitatea dar și că cei interesați de activitatea voastră vă găsesc mult mai ușor. Încercați să păstrați uniformitatea numelui sau măcar un indiciu vizibil că sunteți voi. Nu uitați de butoanele de share din articole și de butonul de subscribe.

Despre

Este foarte important să existe secțiunea Despre sau About în care să povestiți care e menirea blogului și cine sunteți voi. Blogul va căpăta identitate, iar oamenii vor putea asocia mult mai ușor persoana cu conținutul produs de voi.

Tema blogului și culorile

Este o părere personală, dar cred că o temă simplă, curată nu obosește. De asemenea, fontul textului este important. Un font accesibil tuturor sistemelor de operare, dar și un scris de mărime medie sunt ideale. După ce scrieți un articol, intrați în preview mode și faceți un pas în spate. Dacă vi se pare prea ambilicat, e clar. Fontul trebuie schimbat. Cu cât sunt mai mult culori pe un blog, cu atât mai deranjante sunt pentru retină. Știu că viața e mai frumoasă în culori, însă armonia are mereu de câștigat.

Lungimea textelor

Se spune că un text cu cât e mai lung, cu atât mai puțini cititori are. Fals. Cele mai citite texte de pe blogul meu sunt și cele mai lungi. Însă este o șmecherie. Pentru a nu obosi cititorul, încerc să fac pauze. Fie inserez un header, fie o fotografie ori un video. Pauzele ajută la procesarea informației.

Bonus

Scrieți de cel puțin 3 ori pe săptămână și încercați să creați un calendar editorial de care să vă țineți. Căutați subiecte în care vă regăsiți și prezentațile dintr-un alt punct de vedere care nu a mai fost prezentat deja. Și scrieți, scrieți, scrieți. Este cel mai bun exercițiu.

Nu în ultimul rând, nu utiați să ieșiți în lume. Online-ul nu există fără offline! Și apropo de asta, pe 27 februarie ne vedem la un nou blog meet timișorean. Mai multe detalii aici.

Spor la bloguit! 🙂